Kazimierz Dolny - wypad na weekend

Hej!

Kochani co prawda my już jesteśmy w domu i ten weekend zleciał nam bardzo ale to bardzo szybko. W piątek wybraliśmy się z mężem do Kazimierza Dolnego. Wyjazd planowo o godzinie 8 hmmm... co ja poradzę na to, że tak bardzo lubię spać rano ? Wyjechaliśmy gdzieś o 8.45 planowo według mapy google powinniśmy być na miejscu za jakieś 3,5 h ale w rzeczywistości dotarliśmy tam o godzinie 14, z dwoma postojami za potrzebą...

Sam hotel a właściwie willa i nasz pokój wyglądały tak :

Myślę, że wycieczka na weekend jest w zupełności wystarczająca. Można pozwiedzać najciekawsze miejsca/ atrakcje no i zasmakować tamtejszej kuchni, tradycyjnych specjałów czy widzianego na każdym rogu koguta ;)

Urokliwym miejscem jest na pewno rynek :

W centralnym punkcie kazimierskiego rynku stoi zabytkowa studnia. Studnia pochodzi z XIX wieku. Pod koniec XIX wieku zamontowano ręczną pompę abisyńską. Pierwotnie studnia była zdrojem ulicznym. W 1913 roku polski architekt Jan Koszczyc-Witkiewicz stworzył obecny wygląd studni.
W latach osiemdziesiątych XX wieku zamontowano nową żeliwną pompę, a w późniejszych latach podświetlenie. W 2012 roku studnia została odrestaurowana. Przeprowadzono prace konserwatorskie, odgrzybianie, bejcowanie oraz wymieniono gont na daszku.

Nieodzownym punktem wyprawy jest oczywiście Góra Trzech Krzyży:

Trzy nawiązujące do Golgoty krzyże postawiono w 1708 roku. Miały one upamiętniać liczne ofiary zarazy morowej (cholery), która miała miejsce na tych terenach.
Zbocza i szczyt Góry Trzech Krzyży porasta chroniona prawnie, rzadka roślinność, wśród której możemy znaleźć wisienkę karłowatą, omany i ostnice.
Pomimo że stoki porastają wiązy, graby i leszczyna, z góry widać cały Kazimierz i dolinę Wisły. Góra Trzech Krzyży to miejsce, z którego rozciąga się najbardziej chyba znany widok na Kazimierz Dolny. Na szczyt prowadzą kamienne schody

Patrząc z góry na Wisłę ma się ochotę jak najszybciej zobaczyć ją w całej okazałości, a zapewniam widoki są obłędne:

Na brzegu spotkać można kaczki, oraz mewy:

Więc, żeby przyjrzeć się bliżej postanowiliśmy wyruszyć w rejs:

Jeżeli interesuje Was ten temat i chcielibyście zwiedzić Kazimierz wirtualnie to ja serdecznie zapraszam do krótkiej relacji z naszego krótkiego, ale dość intensywnego wypadu :